Klantenservice

Service & Support

hoe retourneren

De makkelijkste manier om je product te retourneren is door het ons terug te sturen NA AKKOORD. Natuurlijk kan je ook in onze winkel langskomen.
Producten mogen enkel teruggestuurd worden mits formeel akkoord tussen WayPoint en de Koper (herroepingsrecht bij verkoop op afstand van 14 dagen inbegrepen). De kosten en risico’s voor het terugsturen van producten zijn te allen tijde voor de Koper.
Wanneer de terugname door WayPoint aanvaard wordt, zal dit een tegoed scheppen ten gunste van Koper, na controle van de hoeveelheid en de inhoud van de teruggestuurde producten. Bij zichtbare fout of niet-conformiteit van de geleverde producten, zoals naar behoren door WayPoint vastgesteld volgens de voorwaarden hierboven, kan de Koper, naar keuze van WayPoint, gratis vervanging, herstelling of terugbetaling (terugbetaling gebeurt enkel onder de vorm van waardebon) van de producten bekomen, waarbij enige andere vergoeding of schadeloosstelling intresten uitgesloten is.

14 dagen bedenktermijn

Toch niet blij met je aankoop? Dan kun je dit binnen 14 dagen, na ontvangst van je product, bij ons melden (herroepingsrecht bij verkoop op afstand van 14 dagen).

uitzonderingen

Het terugzenden kan enkel voor producten in ongebruikte toestand en alleen wanneer het product degelijk verpakt is (in originele verpakking).
Onvoldoende gefrankeerde zendingen worden geweigerd.
Elk product dat teruggestuurd wordt zonder akkoord, zal ter beschikking gehouden worden van de Koper en zal geen aanleiding geven tot het opstellen van een tegoed.
Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende verpakking krijg je van ons dan ook een deelvergoeding (te bepalen door Waypoint). 

garantie

Alle verkochte producten hebben een garantie gelijk aan de door de fabrikant voorziene garantie van het betreffende merk of toeleverancier en WayPoint voorziet geen verdergaande garantie dan waarop ten opzichte van haar toeleverancier aanspraak kan maken (meestal 2 jaar). De garantie is alleen geldig voor de eerste eigenaar.
Goederen die terecht gebreken vertonen en onder de garantie vallen zullen worden gerepareerd of worden vervangen door eenzelfde of gelijkwaardig product. Vervoerskosten in beide richtingen zijn altijd op kost van de Koper.
Fouten of schade veroorzaakt door misbruik, verlies of schade bij vervoer, natuurlijke slijtage of door een extern ongeval (schokken, moedwillige beschadiging, inbreuken op de instructies van de fabrikant, onaangepast of onvoldoende onderhoud, abnormaal gebruik…) of nog door een wijziging/modificatie aan het product die door WayPoint of de fabrikant niet voorzien of opgegeven is, vallen buiten de garantie. Producten waarvan het serienummer werd weggehaald komen niet in aanmerking voor garantie.
Tot slot zal deze garantie niet van toepassing zijn wanneer de Koper het volledige factuurbedrag van de producten niet betaald heeft.
Een wettelijke garantie van 6 maanden of 2 jaar voor de consument? (bron Unizo)
Wettelijke garanties bij verkoop (bron Unizo)

betaalmogelijkheden

Betalingen voor online bestelling kunnen uitgevoerd worden via de beveiligde betaalmogelijkheden van Mollie (Bancontact/Mister Cash, Creditcard, Belfius Direct Net, overboeking, iDeal, Sofort Banking, PayPal) of via overschrijving na ontvangst van de bestelbon.
Betalingen voor afhaling in de winkel kunnen uitgevoerd worden via Bancontact/Pinnen, cash, Payconiq(smartphone) of ecocheques.

levermogelijkheden

Je bestelling kan opgehaald worden in onze winkel te Heusden, zie ook onze openingsuren.
Wij kunnen aan huis leveren in België, Nederland en Luxemburg via Bpost. Leveren in een postkantoor of postpunt van Bpost of leveren in een ophaalpunt van Kiala.

levertijd

Zodra je de gewenste items hebt besteld, wordt de verwerking gestart. Is een artikel op voorraad in ons magazijn, dan geldt op werkdagen dat u, na betaling, de items op 1 tot 2 werkdagen zal ontvangen.. Er zijn echter een aantal producten die niet op voorraad zijn in ons magazijn en we uit een van onze leveranciers laten komen of die we exclusief online aanbieden. In dat geval is de levertijd 4 werkdagen of langer. Let op: we verzenden je order als 1 pakket en wachten dus met verzenden totdat het pakket compleet is. Dit houdt in dat de langste levertijd geldt voor je gehele order. Mocht er onverhoopt een probleem zijn met de levertijd of de beschikbaarheid van het product, dan neemt onze klantenservice direct contact met je op.

verzendkosten

België: Bestellingen vanaf € 99,- worden gratis verzonden. Voor bestellingen onder de € 99,- berekenen we € 4,5 verzendkosten.
Nederland/Luxemburg: Bestellingen vanaf € 99,-, de verzendkostgen bedragen € 8,5; Voor bestellingen onder de € 99,- berekenen we € 15,- verzendkosten.
Alle verzendkosten kunnen zonder voorafgaande mededeling gewijzigd worden.

bestelling plaatsen

Bestellingen kunnen via Internet (online of email), per post, telefoon in Heusden-Zolder besteld worden. Uw persoonlijke gegevens en leveringsadres worden opgenomen en wanneer de bestelprocedure doorlopen werd, is de bestelling bindend. 
U krijgt een antwoord met verdere instructies en afspraken.

bestelling wijzigen

Neem contact op met Waypoint om je wijziging door te geven.

voorraad status

Voorraad informatie wordt niet weergegeven op de website. Neem contact op om de preciese toestand te weten.

prijzen

Alle prijzen zijn in EURO, inclusief 21% BTW en inclusief recupel en bebat taksen. Prijswijzigingen voorbehouden. Alle opgaven door WayPoint van getallen, specificaties, prijzen en/of andere aanduidingen van de producten en vermeldingen in folder- en reclamemateriaal als ook mondelinge opgaven zijn met zorg gedaan. WayPoint kan er echter niet voor instaan dat zich ter zake geen afwijkingen zullen voordoen. Zij kunnen niet worden aangemerkt als bindende garanties
De producten worden verkocht tegen de prijs die, aangegeven is op het ogenblik waarop de bestelling aanvaard wordt door WayPoint.

privacy

Alle verstrekte gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld en worden niet doorgegeven aan derden.

klachten/geschillen

Klachten (transportschade, verkeerde bestelling ontvangen, etc) in verband met zichtbare fouten of niet-conformiteit van het geleverde product met het bestelde product of het verzendingsborderel, moeten binnen de 10 kalenderdagen volgend op de leveringsdatum van het product schriftelijk ingediend worden, hetzij per post, hetzij in de winkel zelf. Het is aan de Koper om de bewijzen te leveren van de vastgestelde fouten of onregelmatigheden. Hij dient WayPoint elke mogelijkheid te bieden om deze fouten vast te stellen teneinde ze te verhelpen. Dit laatste mag de Koper niet zelf doen of door een derde laten doen.
In geen geval kan een klacht aanleiding geven tot opschorting of uitstel van betaling van de faktuur.
Alleen het Belgisch recht geldt voor geschillen, interpretatie en uitvoering van het contract tussen de Koper en WayPoint. Voor geschillen zijn uitsluitend de rechtbanken van Hasselt bevoegd.